گروه پیشرو مدیا
قبل از همه دیده شوید ...
0   /   100
سرویس ها

ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

... ﺪﯿﯾﺎﻤﻧ ﻝﻭﺮﻜﺳﺍ

پیاده سازی فرایندهای فروش و فرایندهای پشتیبان فروش با (CRM)

CRM چیست ؟

CRM مخفف کلمات Customer Relationship Managment به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است .CRM یک رویکرد است برای حفظ مشتریان موجود و بهبود ارتباط با آنها و نیز جذب مشتریان جدید .

ارکان اصلی CRM چه چیزهایی هستند ؟

  1. استراتژی
  2. معیارها
  3. همکاری
  4. تجربه مشتری
  5. فرایندها
  6. اطلاعات
  7. تکنولوژی
  8. چشم انداز
چرا CRM استفاده کنیم؟

از آنجائیکه نبض هر سازمانی مشتریان آن می باشند ، بدیهی است توجه به دغدغه ها و نیازهای مشتری ، رسیدگی دقیق و صحیح به درخواست های مشتری ، پیگیری خواسته ها و ارائه بازخورد درست به مشتریان ، صدور فاکتورها و قراردادهای مشتری ، رسیدگی های ثانویه و همه این موارد در حافظه کارکنان شرکت و کاغذها و دفاتر ایشان جای نمی گیرد .

  1. CRM در واقع در نقش یک پایگاه داده تمامی داده های تولید شده از مشتریان را برای سازمان ها نگهداری می کند .
  2. CRM با ایجاد پروفایل مشتریان موجب ایجاد تعامل بهینه بر اساس ویژگی های مشتریان با سازمان ها می شود .
  3. CRM با ایجاد امکان ثبت خواسته های مشتریان موجب ایجاد تجربه ی بهتری برای مشتریان می شود .
  4. CRM  با امکان ثبت لیدهای ایجاد شده از سمت بازاریابی موجب افزایش نرخ تبدیل سرنخ به فرصت فروش و افزایش فرصت های فروش به فاکتور و قرارداد می شود .
  5. CRM با قابلیت اتصال به مراکز تماس سازمان ها ، تجربه ی بهتری برای مشتریان ایجاد می نماید .
  6. CRM با امکان Retention Marketing موجب حفظ مشتریان قدیمی و تحقق اهداف درآمدی و تعدادی فروش می شود .
  7. CRM کسب و کارها را قادر می سازد ضمن تحلیل داده های ثبت شده از مشتریان به تحلیل رفتار مشتری پرداخته و نیازهای مشتریان را بهینه تر رفع نمایند و لاین های جدید درآمدی برای سازمان ها فراهم می آورد .
  8. CRM امکان طراحی "ماتریس ارزش مشتری" را برای کسب و کارها فراهم می آورد ، چراکه دیتاهای زیر را به مدیران کسب و کارها ارائه می دهد:
    الف) حجم خرید
    ب) فرکانس خرید
    ج) تاریخ آخرین خرید

بر اساس این اطلاعات کسب و کارها قادر به تشخص مشتریان با ارزش خود می شوند و امکان برنامه ریزی بهتری برای مشتریان با ارزش خود را به دست می آورد

گاهی مشتریان با ارزش، منافع بیشتری نسبت به مشتریان وفادار برای سازمان ایجاد می کنند.

  • کدام CRM را استفاده کنیم ؟

    در حال حاضر شرکت های زیادی این نرم افزار محبوب را در بازار ارائه می دهند ، نمی توان گفت کدام یک خوب و کدام یک ضعیف هستند . نرم افزاهای مختلف ویژگی ها و امکانات متفاوتی را ارائه می دهند ، برخی از شرکت ها امکانات جانبی مثل انبار و اتصال به سایر نرم افزارها را فراهم آورده اند و برخی بصورت تک محصول و محدود سرویس می دهند ولی روی یک بازار خاص تمرکز کرده اند .

    برخی از نرم افزارها حاضر به سفارشی سازی برای مشتریان خود هستند و برخی دیگر خیر .

    نحوه ی پیاده سازی CRM در سازمان ها چگونه است ؟

    در حال حاضر اکثر CRMها بصورت کلود ( فضای ابری) ارائه خدمت می کنند و نیازی به زیرساخت فیزیکی ندارند و با خرید اکانت میتوان به سرور اصلی متصل و بهره برداری کرد ولی بزرگ ترین چالش و دغدغه کارفرمایان پیاده سازی این ابزار در تیم های بازاریابی و فروش است .

    از آنجائیکه پذیرش هر تغییری برای افراد و کارکنان سازمان ها سخت است ، مهمترین قسمت پیاده سازی CRM قسمت فرهنگ سازی استفاده از این ابزار در تیم های مختلف سازمان است .

    مشاورین ما پس از برگزاری جلسات با تیم های مختلف کسب و کارها ، نیازهای سازمان را تشخیص داده و در خصوص پیاده سازی نیازها در CRM اقدام می کنند ، پس از آماده سازی نیاز به برگزاری جلسات آموزشی با تیم های اصلی و پشتیبان فروش وجود دارد که این مهم توسط مشاورین پیشرو مدیا صورت می پذیرد . پس از آموزش و پیاده سازی اولیه مشاورین ما در خصوص کیفیت اجرای و تعهد به استفاده در تیم های مختلف سازمان نظارت خواهند کرد .

    اینجاست که مشاورین فروش قادر به خروج اطلاعات تحلیلی برای بهبود تجربه ی مشتری ، نگهداشت بهینه تر مشتریان ، نیاز سنجی برای توسعه کسب و کار می باشند .

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره تخصصی از تیم کارشناسان پیشرو مدیا، روی دکمه زیر کلیک نمایید ...

خدمات دیگر شرکت:

ابزار مدیریت تماس (VOIP)

... ﺪﯿﻫﺩ ﻪﻣﺍﺩﺍ ﻝﻭﺮﻜﺳﺍ ﻪﺑ