گروه پیشرو مدیا
قبل از همه دیده شوید ...
0   /   100
مشاوره

مشاوره فروش

... ﺪﯿﯾﺎﻤﻧ ﻝﻭﺮﻜﺳﺍ

مشاور فروش چه کمکی به سازمان ما می کند؟

مشاور فروش در سازمان ها وظیفه تدوین رویکرد استراتژیک کارامد برای بهبود عملکرد تیم ها و کانال های فروش را برعهده دارد . این رویکرد زمانی موثر خواهد بود که شامل تمام فرایندهای فروش و پشتیبانی فروش شود.

همچنین مشاور فروش با تحلیل موانع و فرصت های کسب و کار ، نیاز مشتریان و بازار و رقبا قادر خواهد بود خدمات زیر را به سازمان ها و کسب و کارها ارائه نماید:

تدوین استراتژی های بازاریابی و فروش

استراتژی های فروش برنامه ای برای دستیابی به اهداف فروش می باشد ، از طرفی ارائه دهنده برنامه هایی در راستای حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید بوده و با کسب درآمد به موفقیت سازمان و توسعه کسب و کار کمک می کند.

مهمترین مولفه در فروش ، مشتری است . هر مشتری نسبت به سایر مشتریان متفاوت است ، از این رو باید تکنیک های متفاوتی برای مشتریانی با سلیقه و نیاز های متفاوت استقاده کرد .
انواع استراتژی های فروش

برای اینکه استراتژی مناسبی برای فروش انتخاب کنیم نیاز داریم تصمیم بگیریم تمرکز ما روی کدام مورد است :

  1. کانال فروش
  2. محصول
  3. مشتری

در نهایت همه استراتژی های فروش ترکیبی از هر سه مولفه هستند .

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره تخصصی از تیم کارشناسان پیشرو مدیا، روی دکمه زیر کلیک نمایید ...

در حالتیکه استراتژی های فروش بر اساس کانال های فروش طرح ریزی می شوند :

فروش مستقیم : زمانیکه فروشندگان و خریدار بصورت فیزیکال مستقیم باهم در ارتباط هستند .

فروش با واسطه : زمانیکه شرکای تجاری ، توزیع کنندگان و یا نمایندگان با مشتریان در ارتباط هستند .

فروش خودکار : زمانیکه فروش بدون نیاز به تیم های فروش مستقیم یا واسطه ها صورت می گیرد .

یکی از تخصص های تیم مشاوره پیشرو مدیا ، راه اندازی و توسعه تیم های فروش اعم از فروش مستقیم ، فروش نمایندگان و فروش آنلاین می باشد .

در حالتیکه استراتژی های فروش بر اساس مشتری طرح ریزی می شوند :

عادت مشتری : 61 رفتار مصرف کننده تا کنون ثبت شده است ، برای مثال مشتریان تجملاتی ، مشتریان وفادار به برند ، مشتریان تخفیف گرا ، مشتریانی که اهل جستجو هستند یا مشتریانی که به دنبال کالاهای نایاب و خاص می گردند و ...

بنابراین برای هر شیوه ی خرید استراتژی و برنامه ی خاصی را باید طرح ریزی کرد .

اندازه مشتری : عمدتا در فروش های B2B اهمیت دارد ، برای مثال برخی از کسب و کارها استراتژی تعداد معامله ی پائین و حجم معامله بالا را هدفگذاری می کنند .

جغرافیا : منطقه ی جغرافیا در تصمیم گیری شرکت های بزرگ در انتخاب استراتژی مناسب تاثیرگذار است .

در حالتیکه استراتژی های فروش بر اساس محصول طرح ریزی می شوند :

محصولات راحت خرید : که عموما نیاز روزانه افراد بوده و بدون جستجو و تحقیق اقدام به خرید می کنند همچون مواد مصرفی مثل لبنیات

محصولات مقایسه ای : که در این محصولات مشتریان از طریق پارامترهایی چون قیمت و کیفیت و برند اقدام به مقایسه و تصمیم گیری می کنند .

محصولات خاص : که مشتریان در این تیپ محصولات عمدتا مقایسه نمی کنند و وفادار به برند خاصی هستند مثل محصولات برند اپل در موبایل .

تدوین برنامه عملیاتی فروش (Action Plan)

برنامه عملیاتی فروش شامل اقدامات مورد نیاز در بازه های زمانی تعیین شده برای تحقق برنامه فروش شرکت می باشد . در واقع این اکشن پلن است که ما را به اهداف فروش می رساند .

بهینه سازی روش های اجرائی و فرایندهای تیم های فروش و خدمات پس از فروش

روش های اجرایی در سازمان ها تشکیل شده از دامنه یک فعالیت ،وظایف ، مسئولیت ها و فرایندهای مختلفی که برای تبدیل ورودی ها به خروجی (اهداف) مورد نیاز است .

روش های اجرایی در تیم ها به استاندارد سازی فرایندها کمک می کند و از طرفی جاری سازی راحت تر و همسان فرایندهای موجود را موجب می شود که نیاز است فرایندهای یک سازمان و روش های اجرایی بصورت مداوم به روز شود .

قیمت گذاری

برای قیمت گذاری از استراتژی های قیمت گذاری استفاده می شود که برخی از این استراتژی ها به شرح ذیل است :

  1. استراتژی قیمت گذاری نفوذ
  2. استراتژی قیمت گذاری تخفیف
  3. استراتژی قیمت گذاری اسکیمینگ
  4. استراتژی قیمت گذاری بالا – پائین
  5. استراتژی قیمت گذاری اقتصادی
  6. استراتژی قیمت گذاری رقابتی
  7. استراتژی قیمت گذاری روان شناختی
  8. استراتژی قیمت گذاری خط تولید
  9. استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر زمان
  10. استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر هزینه
  11. استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر اضافه هزینه
  12. استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر مناقصه
  13. استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش
  14. استراتژی قیمت گذاری فریمیوم
  15. استراتژی قیمت گذاری پریمیوم
  16. استراتژی قیمت گذاری جغرافیایی
  17. استراتژی قیمت گذاری پروموشنال
  18. استراتژی قیمت گذاری بسته ای
  19. استراتژی قیمت گذاری قیمت پائین روزانه
هدفگذاری کانال های فروش و تیم های فروش

توجه شما را به نکاتی چند در مورد هدفگذاری کانال های فروش جلب می کنیم :

  1. هدفگذاری فروش به ما امکان تحلیل و آنالیز نتایج را می دهد
  2. هدفگذاری موجب ایجاد انگیزه در اعضای تیم فروش می شود
  3. هدفگذاری فروش می بایست با مشارکت افرادی که مسئولیت اجرای اهداف را دارند انجام شود
  4. هدفگذاری فروش بر اساس اهداف کلیدی سازمان (سهم بازار و سودآوری) انجام می شود
  5. هدفگذاری فروش باید به تفکیک کانال فروش – زمان انجام شود
  6. برای هدفگذاری باید از منطق های هدفگذاری استفاده کرد مثل :
    1. بهترین نتیجه یک سال گذشته
    2. درصد رشدی نسبت به نتیجه آخرین ماه
    3. منطق خبرگی
    4. منطق استراتژیک و ...

هدفگذاری باید بر اساس روش SMART انجام شود

مشاورهای فروش ما ، می توانند نقش بسیار  پر رنگی در هدفگذاری فروش کسب و کار شما داشته باشند ، برای تنظیم جلسه اول مشاوره که بصورت مشاوره آنلاین رایگان و یا مشاوره حضوری رایگان برگزار خواهد شد روی گزینه " درخواست مشاوره " کلیک کنید .

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره تخصصی از تیم کارشناسان پیشرو مدیا، روی دکمه زیر کلیک نمایید ...

ابزارهای مورد نیاز برای افزایش راندمان تیم های بازاریابی و فروش

    1. ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
    2. ابزار مدیریت تماس ها (VOIP)
    3. ابزار نظرسنجی کاربران
    بهبود تجربه ی مشتری (Customer Experience(CX) ) :

    امروزه در بسیاری از کسب و کار ها بالاخص کسب و کار هایی که فروش آنلاین سهم زیادی در بازارشان دارد و همچنین پلتفرم هایی که هدفشان مصرف کنندگان نهائی هستند به موضوع بهبود تجربه ی مشتری اهمیت می دهند .

    چرا بهبود تجربه مشتری رو جزء اولویت های سازمان خود قراردهیم ؟
    1. افزایش رضایت مشتریان
    2. وفاداری مشتریان موجود
    3. کاهش نرخ ریزش مشتریان موجود
    4. افزایش فروش مستقیم و غیر مستقیم
    5. افزایش درآمد
    6. افزایش سودآوری با ایجاد درآمدهای بیشتر از هر مشتری ( ARPU)
    روش های بهبود تجربه مشتری:

    چشم انداز برای مشتریان خود تدوین کنید

    به مشتری گوش دهید

    از مشتری نظرسنجی کنید

    در زمان مناسب از مشتری بازخورد بگیرید

    با مشتری رابطه عاطفی برقرار کنید

    به مشتری بازخورد اقدامات را بدهید

    چگونه می توانیم از مشتریان خود نظرسنجی کنیم ؟

    امروز ابزارهای زیادی برای کسب و کارها طراحی شده که نظرات مشتریان را جمع آوری می کنند ، من جمله :

    1. فرم نظر سنجی پیامکی ، به عنوان کارامدترین ابزار نظرسنجی

    2. کیوسک نظرسنجی در برخی کسب و کارهای حضوری

    3. نظرسنجی تلفنی روی تماس های تلفنی

    برای پیاده سازی ساختار بهبود تجربه مشتری در سازمان خود و ارتباط با مشاورین ما فرم درخواست مشاوره زیر را تکمیل نمائید . مشاورین ما پس از بررسی سازمان شما و نیازمندی های کسب و کار شما به طراحی روش های اجرایی تجربه مشتری خواهند پرداخت و در خصوص پیاده سازی ساختارهای نظر سنجی و تحلیل داده های حاصل از نظر سنجی و برنامه ریزی بهبودهای لازم اقدام می نمایند .

    ما سفر مشتری را در کسب و کار شما بهبود خواهیم داد.

    تدوین نقشه راه فروش

    از آنجائیکه برنامه ریزی همیشه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت صورت می گیرد ، ما در هر کسب و کاری برنامه ی میان مدت و بلند مدت فروش را پیش بینی می کنیم .

    نقشه راه صرفا شامل اهداف نیست ، بلکه شامل اهداف کلان تر کیفی و کمی هست .

    نقشه ی راه ابزاری است برای همسو شدن همه سهامداران ، مدیران ، تیم ها ، شرکای تجاری ، ذینفعان با استراتژی های سازمان . نقشه ی راه یک تصویر از استراتژی ها و مسیر دستیابی به اهداف سازمان برای ذینفعان آن به نمایش می گذارد .

    آموزش تیم های فروش

    در قسمت مشاوره ی تیم سازی به تفصیل بررسی کردیم؛

  1. فرایندهای ارتباط با مشتریان و شکایات مشتریان

    فرایندهای هر سازمانی تشکیل شده است از فرایندهای اصلی و فرایندهای پشتیبان

    فرایند اصلی مثل فرایندهای بازاریابی و فروش که در ویترین قرار دارند و اهمیت آنها بر کسی پوشیده نیست ، در حالیکه فرایندهای پشتیبان نقش تسهیل گر و حمایت کننده ی فرایندهای اصلی را بر عهده دارند .

    فرایند های پشتیبان در نگهداری و ماندگاری و وفادارسازی مشتریان قدیمی نقش مهمی را ایفا می کنند . بنابراین به ذکر تعدادی از فرایندهای پشتیبان می پردازیم :

    فرایند خدمات پس از فروش

    فرایندهای زنجیره ی تامین

    فرایندهای پشتیبانی مشترکین

    فرایند بازگشت وجه به فاکتورهای کنسلی

    فرایندهای جبران خدمت ذینفعان سازمان

    فرایند صدای مشتری ( رسیدگی به شکایات )

    برای طراحی و تدوین فرایندهای سازمان و کسب و کار خود و استانداردسازی روش های اجرایی تیم ها نیاز به مشاور های ما دارید ...

    شما می توانید از طریق تکمیل فرم های زیر درخواست جلسه مشاوره رایگان خود را برای ما ارسال نموده تا در کمترین زمان ممکن زمان جلسه مشاوره اول رایگان را با شما تنظیم کنیم .

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره تخصصی از تیم کارشناسان پیشرو مدیا، روی دکمه زیر کلیک نمایید ...

چرا کسب و کارها به استراتژی بازاریابی نیاز دارند؟

دستیابی به اهداف سازمان در سایه ی برنامه ریزی بازاریابی سازمان ها و اجرای صحیح این برنامه محقق می شود ، چراکه در سایه ی وجود یک برنامه بازاریابی مدون بخش بندی مشتریان هدف برند و سازمان بصورت صحیح شکل گرفته و برای هربخش از مشتریان هدف کانال ها و محتواهای اطلاع رسانی درستی انتخاب شده و در نهایت به هدفگذاری که برای هر بخش از مشتریان در نظر گرفته شده ، نائل خواهد شد.

مزیت های استراتژی های بازاریابی چیست؟

کسب و کارهای قادر خواهند بود با نیازسنجی صحیح مشتریان خود و درک خواسته های ایشان محتواهای تعاملی خود را با مشتریان خود هماهنگ کنند ، این در حالی ست که در صورت طرح ریزی یک استراتژی قوی بازاریابی کسب و کارها صاحب هویت برند می شوند و می توانند خود را متمایز از دیگران قرار دهند و خود را از رقبا متمایز کنند.

چرا خدمات مشاوره بازاریابی پیشرو مدیا را انتخاب کنیم ؟

  1. باتجربه ترین مشاورین در حوزه کسب و کار ، بازاریابی و فروش
  2. در اختیارداشتن کامل ترین مجموعه های مدیاهای تبلیغاتی
  3. اختصاص مشاور اختصاصی تا پایان پروژه
  4. مشاوره ارزیابی عملکرد استراتژی های بازاریابی
  5. پیاده سازی سیستم های ارزیابی عملکرد در اعضای تیم های تحت تاثیر پروژه
  6. پشتیبانی خدمات و مدیاهای مورد استفاده در پروژه

It's Time to Act!

خدمات دیگر شرکت:

مشاوره ارزیابی عملکرد

... ﺪﯿﻫﺩ ﻪﻣﺍﺩﺍ ﻝﻭﺮﻜﺳﺍ ﻪﺑ