پس از اینکه استراتژی های بازاریابی و فروش و برنامه های عملیاتی در سازمان ها طرح ریزی شدند و به اجرا رسیدند ، بزرگترین چالش صاحبین کسب و کار اثربخشی اقدامات و اطمینان از نتایج دلخواه می باشد . یکی از روش های مدیریت اهداف سازمانی مدل OKR می باشد ، که مخفف کلمات Objective Key Result به معنی نتایج کلیدی عملکرد می باشد.
این روش به ما کمک می کند ضمن همسوئی تیم ها و اعضای آن ها ، سازمان در مسیر اهداف کلیدی و استراتژیک پیش رود .
موضوع مهم در OKR این هست که این روش یک روش ارزیابی سازمانی و ابزار کمکی به بهبود فرایندها و تحقق اهداف است و قاعدتا برای برخورد با کارکنان نیست .
روش OKR برای پیاده سازی نیاز به اجرای سیستم پاداش دارد، طوریکه کارکنان در صورت تحقق اهداف در نظر گرفته پاداش دریافت کنند .