گروه پیشرو مدیا
قبل از همه دیده شوید ...
0   /   100
مشاوره

مشاوره بازاریابی و تبلیغات

... ﺪﯿﯾﺎﻤﻧ ﻝﻭﺮﻜﺳﺍ

مشاوره به مفهوم ارائه راهکار هایی بمنظور انجام بهتر کارها، رفع یک مشکل و یا دستیابی به اهداف خاص است و بنابراین مشاور های بازاریابی و تبلیغات به ارائه برنامه ها و استراتژی های بازاریابی به سازمان ها می پردازند.

خدمات مشاوران بازاریابی در نهایت به بقا و ماندگاری سازمان ها کمک می کند و به همین خاطر با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی، راهکارهایی ارائه می دهد که اهداف زیر محقق شود:

  1. دستیبابی به بازارها و مشتریان بالقوه
  2. وفادارسازی مشتریان قدیمی
  3. توسعه برند
  4. معرفی ارزش پیشنهادی کسب و کار
  5. انتقال پیام کلیدی برند

چرا کسب و کارها به استراتژی بازاریابی نیاز دارند؟

دستیابی به اهداف سازمان در سایه ی برنامه ریزی بازاریابی سازمان ها و اجرای صحیح این برنامه محقق می شود ، چراکه در سایه ی وجود یک برنامه بازاریابی مدون بخش بندی مشتریان هدف برند و سازمان بصورت صحیح شکل گرفته و برای هربخش از مشتریان هدف کانال ها و محتواهای اطلاع رسانی درستی انتخاب شده و در نهایت به هدفگذاری که برای هر بخش از مشتریان در نظر گرفته شده ، نائل خواهد شد.

مزیت های استراتژی های بازاریابی چیست؟

کسب و کارهای قادر خواهند بود با نیازسنجی صحیح مشتریان خود و درک خواسته های ایشان محتواهای تعاملی خود را با مشتریان خود هماهنگ کنند ، این در حالی ست که در صورت طرح ریزی یک استراتژی قوی بازاریابی کسب و کارها صاحب هویت برند می شوند و می توانند خود را متمایز از دیگران قرار دهند و خود را از رقبا متمایز کنند.

انواع استراتژی های بازاریابی

یقین داشته باشید نبرد بین کسب و کارها روز به روز بیشتر از پیش خواهد شد و کسب و کاری در این نبردها موفق خواهد شد که در زمان و مکان مناسب ، استراتژی درستی را استفاده کرده است .

به یاد داشته باشید که هرگز و هرگز استراتژی غلط و درست ، استراتژی خوب و بد نداریم و هنر یک مدیر و مشاور خبره در به کار گرفتن استراتژی درست در زمان و مکان مناسب به شکل صحیحی است .

از همین روی تعدادی از استراتژی های بازاریابی پر کاربرد که این روزها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را اشاره می کنیم :

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

پنل اس ام اس پیشرو مدیا به کسب و کارها کمک می کند بازاریابی آنلاین خود را سریع، ساده و ارزان انجام دهند و آن را توسعه دهند.

با خرید یکی از بسته های پنل پیامکی صاحب یک پنل با امکانات کامل و جامع شده و قابلیت توسعه کسب و کار را فراهم می آورد . پنل پیامکی پیشرو مدیا از امکانات زیر بهره مند است :

  1. ارسال پیامک انبوه متنی
  2. ارسال پیامک انبوه صوتی
  3. ارسال پیامک به بلک لیست
  4. امکان ارائه وب سرویس جهت اتصال به سایت های مختلف
  5. خط خدماتی اختصاصی با امکان برقراری تماس ورودی و خروجی
  6. تضمین کیفیت پیامک های ارسالی
  7. رقابت در هزینه های ارسال

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره تخصصی از تیم کارشناسان پیشرو مدیا، روی دکمه زیر کلیک نمایید ...

انواع استراتژی های بازاریابی

بازاریابی محتوائی ( Content Marketing)

در این استراتژی هدف کسب و کارها جذب و تبدیل مشتریان بالقوه با استفاده از محتواسازی است  ، در این استراتژی کسب و کارها با استفاده از نیازها و دغدغه های مشتریان ، به تولید محتواهای خاص (بالاخص محتواهای آموزشی) پرداخته و سعی در تاثیرگذاری روی رفتارهای مشتریان نموده و مشتریانی که بیشتر هم سوئی را با محصول و خدمت خود داشته را به عنوان سرنخ فرض کرده و سعی در تبدیل این سرنخ های ایجاد شده به مشتری می نمایند.

بازاریابی محتوائی از 2 منظر یکی از بهترین استراتژی ها محسوب می شود ، اول اینکه متقاضیان احتمالی را تبدیل به سرنخ و سرنخ ها را تبدیل به مشتری می کنیم  . دوم اینکه موجب توسعه برند کسب و کار ما می شود .

بلاگ ، پادکست ، اینفوگرافیک ، ایبوک ، وبینار و ویدئو تعدادی از ابزارهای بازاریابی محتوائی هستند .

بازاریابی موتورهای جستجو ( Seo):

عمده ی جستجوی کاربران در گوگل ظرف یک دقیقه اول صورت می پذیرد و بهمین خاطر هست که این استراتژی اهمیت بسیار بالایی دارد.

بازاریابی ویدئویی ( Video Marketing)

بکارگیری این استراتژی موجب بهبود نتایج 40درصدی شما نسبت به رقبایی که این استراتژی را بکار نبرده اند می شود . البته این استراتژی عموما پرهزینه است . تولید ویدئو های آموزشی ، موشن گرافیک از نمونه های این استراتژی هستند .

این ویدئو هرچند پرهزینه است ولی برای کسب و کارهایی که بازار هدف خود را مصرف کننده نهایی انتخاب کرده اند ( B2C) بعد از اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین حجم بازگشت سرمایه را دارد .

بازاریابی دهان به دهان ( Word-Of-Mouth Marketing)

این استراتژی بر پایه ی رضایت مشتریان فعلی شما قرار گرفته است چراکه مشتریان فعلی شما در صورتیکه از خرید خود راضی باشند بیشترین تاثیر را در معرفی برند شما می گذارند . طوری که بیشتر از 90درصد از مردم جهان بر اساس معرفی دوستان خود اقدام به خرید از برند خاص می کنند .

بهمین خاطر باید گفت تمرکز روی تجربه ی خرید مشتری برای سازمان هایی که برای توسعه برند خود برنامه ریزی و هزینه کرده اند بسیار پراهمیت است.

افیلیت مارکتینگ ( Affiliate Marketing) :

در این استراتژی کسب و کارهای کوچک با فعالین و بازاریابان صنعت خودشان بصورت درصدی و پورسانتی در فروش خود همکاری می کنند . در این نوع بازاریابی بصورت آفلاین و آنلاین قادر خواهید بود همکار فروش تعریف کنید که در حالت آنلاین ، سایت هایی که کالاهای شما را معرفی کنند و به فروش برسانند پورسانت دریافت خواهند کرد . آنها از شما یک لینک دریافت کرده اند که وب سایت خود را به وب سایت شما وصل نموده و به ازای مشتریانی که از سمت سایت (لینک) شما ، خریدی اتفاق بیفتد، آن فروشنده محق دریافت پورسانت خواهد بود .

اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer Marketing)

در این استراتژی دیگران شما را به مشتریان و مخاطبین معرفی می کنند ، بنابراین پایه و اساس این استراتژی همان بازاریابی دهان به دهان است . در نظر بگیرید اینفلوئنسرها افراد مشهوری هستند که با هزاران نفر در ارتباط هستند و از این مشهوریت و مقبولیت برای معرفی کسب و کارها بهره می برند.

ایونت مارکتینگ ( Event Marketing)

در این بازاریابی از فضاهای تعاملی که در رویدادها ، سمینارها ، همایش ها ، میزبانی و اسپانسری ها ایجاد می شود برای معرفی کسب و کار ها استفاده می شود . این استراتژی بیشتر برای بازاریابی B2B مناسب می باشد .

بازاریابی انبوه ( Mass Marketing)

این استراتژی مناسب کسب و کارهایی ست که بخش بندی بازار برایشان اهمیت زیادی ندارد و تمام بخش های بازار را هدف قرار داده اند و به دنبال معرفی برند هستند . در این نوع بازاریابی که مثال محرز آن تبلیغات تلویزیونی می باشد عموم مردم هدف قرار داده می شوند .

برند مارکتینگ ( Brand Marketing)

بهترین تعریف برند شاید " تصویر ذهنی مشتری از یک کسب وکار"  باشد . بهمین روی همه کسب و کارها نیازمند این استراتژی هستند بالاخص کسب و کارهای نوپا .

در واقع هر اقدام و عملیاتی که هویت برند شما را به مشتریان مخابره کند شامل این استراتژی می باشد و بنابراین از مسائل اولیه مثل نام و لوگوی برند تا مسائل اساسی تر همچون نحوه ی پاسخگویی و تعامل با مشتریان ، تجربه ی خرید مشتریان و ... شامل برند مارکتینگ می باشد .

حتی معرفی کارشناسان تلفنی شما در شروع مکالمه تلفنی با مشتریان شما نیز شامل استراتژی برند  مارکتینگ می باشد .

ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing)

بازاریابی معکوس نام دیگر ریتنشن مارکتینگ است . در بسیار از کسب و کارها مهاجرت مشتریان قدیمی به سختی اتفاق می افتد ، علی رغم این مهم به دلیل  عدم تمرکز صاحبین کسب و کارها روی استراتژی های بازاریابی مهاجرت مشتریان به رقبا صورت می پذیرد .

یک اصل مهم وجود دارد ، اینکه حفظ مشتریان فعلی 5 تا 25 برابر کمتر از جذب مشتریان جدید برای کسب و کارها هزینه دارد و این مهم برای کسب و کارهایی که به نرخ بازگشت سرمایه ( ROI) اهمیت می دهند ، از اهمیت بالایی برخوردار است .

پیشنهاد ما این هست که از روش های بسیار ساده مثل اطلاع رسانی پیامکی ، اطلاع رسانی پیام صوتی ، پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید .

چطور یک استراتژی بازاریابی مناسب بنویسیم ؟

البته برای تدوین یک استراتژی بازاریابی مناسب نیاز به دیتای سازمان ، مشتریان ، رقبا و بازار می باشد و در بهترین حالت استفاده از یک مشاور و مدیر با تجربه برای نوشتن استراتژی مناسب بازاریابی است .

ولی در اینجا بصورت تیتروار مراحل نوشتن یک استراتژی بازاریابی مناسب را ذکر می کنیم :

  1. تعیین بودجه بازاریابی:  کمبود بودجه موجب عدم تحقق برنامه و اهداف خواهد شد بنابراین نیاز است که در شروع کار با دقت و وسواس زیاد براورد هزینه های بازاریابی خود را انجام دهید .
  2. طراحی پرسونای خریداران: 
    شناخت مشتریان هدف ، نیازها و دغدغه های ایشان ، رفتار و اهداف مشتریان به شما در تعیین استراتژی های مناسب کمک خواهد کرد . زمانی می توانید روی مشتریان تاثیر بگذارید که علاقمندی و نیازهایش را بشناسید .
    با بررسی کلمات کلیدی ، گوگل آنالیتیکس ، نظرسنجی و ... می توانید به شناخت بیشتر مشتریان دست یابید .
    از همین روی دسته بندی مشتریان از نظر سن و جنسیت ، تحصیلات و جغرافیا ، اندازه و پتانسیل بازار ، رفتارهای مصرف کنندگان شمار را در تدوین پرسونای مشتریان خود یاری می دهد .
    پیاده سازی ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) شما را در جمع آوری اطلاعات مشتریان یاری خواهد داد ، کارشناسان ما اطلاعات دقیقی از CRM در اختیار شما قرار خواهند داد.
    پیاده سازی ابزارهای نظر سنجی مشتریان ، شما را در طراحی پرسونای مشتریان و هدفگذاری یاری خواهند ، کارشناسان ما اطلاعات دقیقی از ابزارهای نظرسنجی در اختیار شما قرار خواهند داد.
  3. هدف گذاری بازارهای هدف: در این مرحله بازارهایی را که شناسائی و بخش بندی کردید را هدفگذاری می کنید . باید تصمیم بگیرید وارد کدام بخش یا بخش های بازار شوید . شاید دوست دارید وارد همه بازارها شوید ولی بخاطر هزینه های ورود به هر بخش از بازار باید تصمیم بگیرید که وارد کدام بخش از بازار شوید.
    یادتان باشد به نسبت منابع و بودجه در نظر گرفته شده می توانید وارد بخش های مطلوبتان شوید . قاعده بازی اینطور هست که وارد شدن به بازاری که رقبا زیاد هستند هزینه ی زیادی هم خواهد داشت ، بنابراین بهترین حالت ورود به بازارهایی با سطح رقابت پائین و آینده قابل رشد بیشتر است .
  4. جایگاه یابی: 
    جایگاه یابی به معنای پیدا کردن جایگاه در ذهن مشتری است ، طوری که باید ویژگی های خاص خود را کشف کنید و در ذهن مشتری خود را متمایز کنید.

    ما می توانیم در این مسیر کنار شما باشیم ...

  5. شناخت دقیق کسب و کار با تدوین SWOT: این تحلیل به شما دو دیدگاه درونی و بیرونی می دهد. درون سازمان خود چه نقاط ضعف ( Weaknesses) و چه نقاط قوتی (Strengths) دارید . از منظر بیرونی چه فرصت ها(Opportunities) و تهدیدهایی( Threats) دارید . بنابر این تحلیل موانع و فرصت های کسب و کار خود را می شناسید و قادر به تصمیم گیری خواهید بود .
  6. نوشتن استراتژی بازاریابی بر اساس داده های SWOT
  7. تصمیم گیری و تعیین روش های بازاریابی
    در این قسمت نیاز داریم سری به 4P بزنیم . در واقع 4P به ما می گوید که محصول مناسب ( Product) را در مکان و زمان مناسب (Place) با قیمت صحیح و منصفانه (Price) به کمک یک برنامه فروش دقیق و مناسب( Promotion) به مشتریان خود ارائه دهیم .حال با بهره برداری از 4P   و سایر داده های ذکر شده در مراحل قبل برنامه های بازاریابی مناسب کسب و کار خود را انتخاب می کنیم .
  8. ارزیابی عملکرد و تعیین شاخص های مناسب برای ارزیابی عملکرد استراتژی های بازاریابی: 
    تعداد سرنخ های ایجاد شده ، نرخ تبدیل لیدها به سرنخ ، هزینه تولید هر لید ، ارزش طول عمر مشتری ، نسبت ترافیک به لید ، نرخ کلیک از کانال های مختلف ، لینک سازی ورودی ، ارزیابی قیف ورودی ، نرخ بازدید به تفکیک کانال و ابزار مورد استفاده ،  نرخ بازگشت سرمایه ، نرخ بازگشت هزینه تبلیغات از شاخص های مهم بازاریابی است.

چرا خدمات مشاوره بازاریابی پیشرو مدیا را انتخاب کنیم ؟

  1. باتجربه ترین مشاورین در حوزه کسب و کار ، بازاریابی و فروش
  2. در اختیارداشتن کامل ترین مجموعه های مدیاهای تبلیغاتی
  3. اختصاص مشاور اختصاصی تا پایان پروژه
  4. مشاوره ارزیابی عملکرد استراتژی های بازاریابی
  5. پیاده سازی سیستم های ارزیابی عملکرد در اعضای تیم های تحت تاثیر پروژه
  6. پشتیبانی خدمات و مدیاهای مورد استفاده در پروژه

It's Time to Act!

خدمات دیگر شرکت:

مشاوره تیم سازی

... ﺪﯿﻫﺩ ﻪﻣﺍﺩﺍ ﻝﻭﺮﻜﺳﺍ ﻪﺑ