هدف این نوع تبلیغات بازگرداندن افرادی ست که قبلا حداقل یک بار به سایت شما سر زده اند ولی خرید نکرده اند
از آنجائیکه بیش از 95% افرادیکه برای اولین به سایت کسب و کارها سر می زنند خرید نمی کنند ، بنابراین با نمایش وب سایت کسب و کارها در سایت های مرتبط ، مشتریان را به سایت مربوطه باز گردانده و ترغیب به خرید می کنند .
ابزارهای توسعه یافته موجود در این نوع تبلیغ به صاحبین کسب و کار اجازه می دهد در صورتیکه محصولات و خدمات خود را دسته بندی کرده باشند متوجه شوند که مشتریان کدام دسته بندی را مشاهده نموده است .
از طرفی با توجه به اینکه هزینه تبلیغات در سایت های مشهور و پر بازدید بیشتر است ، این امکان برای صاحبین کسب و کارها وجود دارد که با تعریف بید شناور شانس نمایش بیشتری در وب سایت های پر بازدید داشته باشند .
در این نوع تبلیغات امکانات بالایی برای گزارش دهی به صاحبین کسب و کارها وجود دارد و ایشان قادر خواهند بود که گزارش های ذیل را برای بهبود روند تبلیغات و فروش خود بکار گیرند :
- کدام سایت بازدهی بیشتری داشته است ؟
- از هر تبلیغ چقدر ورودی داشتیم ؟
- نرخ تبدیل سرنخ به مشتری در هر تبلیغ چقدر بوده است ؟
- تبلیغ کدام محصول مقرون به صرفه تر بوده است؟