در این تبلیغات کسب و کارها ضمن تولید محتواهای مرتبط با دغدغه های مشتریان به جذب و تبدیل مشتریان بالقوه می پردازند
در این بین محتواهای آموزشی از جایگاه بهتری در ذهن مشتریان برخوردار است .
در این تبلیغات مشتریانی که بیشترین هم سوئی را با محصول و خدمت شما دارند، به عنوان سرنخ فرض شده و سعی در تبدیل سرنخ های ایجاد شده به مشتری می شود .
بازاریابی محتوائی از 2 منظر یکی از بهترین استراتژی ها محسوب می شود ، اول اینکه متقاضیان احتمالی را تبدیل به سرنخ و سرنخ ها را تبدیل به مشتری می کنیم . دوم اینکه موجب توسعه برند کسب و کار ما می شود .
بلاگ ، پادکست ، اینفوگرافیک ، ایبوک ، وبینار و ویدئو تعدادی از ابزارهای بازاریابی محتوائی هستند .