گروه پیشرو مدیا
قبل از همه دیده شوید ...
0   /   100

افزایش راندمان تیم های بازاریابی و فروش

... ﺮﺒﺧ | ﻪﻟﺎﻘﻣ ﻪﻌﻟﺎﻄﻣ

راندمان تیم های سازمانی به چه معنی است؟

یکی از بزرگترین چالش های مدیران در سازمان ها ، اثربخشی و راندمان تیم های مختلف می باشد . در این میان تیم های بازاریابی و فروش از اهمیت دو چندانی برخوردار هستند. علت این اهمیت این هست که تیم های بازاریابی و فروش را موتورهای سازمان می دانیم .

چرا فروشندگان را موتور سازمان می نامیم ؟ چرا حرفه ای بودن یک فروشنده برای سازمان اینقدر اهمیت دارد ؟  پاسخ این سوالات بر میگردد به 2 دلیل زیر :
  1. تاثیر مستقیم روی لیدهای ایجاد شده از کمپین های بازاریابی به فروش
  2. تاثیر مستقیم فروشندگان روی حفظ مشتریان و جلوگیری از ریزش مشتریان موجود
  3. افزایش درآمد

تجربیات ما در سازمان های بزرگ نشان می دهد که فرایند بازاریابی و فروش در نهایت توسط فروشندگان حرفه ای به نتیجه مطلوب می رسد چرا که در نهایت تمام فرایند ها ، استراتژی ها و کمپین های بازاریابی در نقطه ی پایان می بایست توسط فروشنده به سرانجام برسد .

برای اینکه تیم های فروش نقش خود را در تحقق اهداف سازمان به نحو احسن انجام دهند نیاز به چند پارامتر بسیار مهم داریم :
  1. ساختار تیم فروش
    1. تیم فروش حرفه ای بسازید :با نیازسنجی و برنامه ریزی آموزشی میتوانید یک تیم فروش حرفه ای و آماده بسازید
    2. ظرفیت سنجی تیم فروش بمنظور تعیین میزان تماس یا سرنخ های قابل پیگیری توسط تیم فروش انجام میشود
    3. هدفگذاری شاخص ها با روش OKR یا BSC (فروشندگان را ازمنطق هدفگذاری مطلع کنید و تاییدیه بگیرید)
    4. پیاده سازی سیستم های بهره وری عملکرد و انگیزش تیم های فروش ( شریک کردن فروشندگان در سود شرکت)
    5. اطلاع رسانی کمپین ها و جشنواره ها به تیم فروش و آماده سازی ذهنی و فنی ایشان از اهمیت بالایی برخورد است
    6. مربی و کوچ خوب میتوانددرکنار مدیر شما عملکرد تیم را بالا ببرد ضمن اینکه مدیر شما را تبدیل به مربی میکند
    7. موفقیت های خود را هر چند کوچک جشن بگیرید ، از مسیر موفقیت لذت ببرید و در مسیر تحقق هدف اصلی اهداف کوچکتر تعریف کنید و انگیزه بدید
    8. رویکرد و نگاه انسانی به اعضای تیم خود داشته باشید و در کنارشان در مسیر موفقیت همراهشان باشید ، همان مثل معروف که میگفت رهبر باشید نه رئیس!
  2. ابزار های مورد نیاز تیم های فروش
    1. CRM بمنظور مدیریت سرنخ ها
    2. VOIP و نرم افزار مدیریت تماس
    3. BSS & OSS بمنظور بهینه سازی فرایندهای پشتیبان فروش ( در سازمان های متوسط و بزرگ)
  3. ابزارهای مورد نیاز مدیران بازاریابی وفروش
    1. پنل پیامکی
    2. پنل مارکتینگ اتومیشن
    3. تحلیل های گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره تخصصی از تیم کارشناسان پیشرو مدیا، روی دکمه زیر کلیک نمایید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *