گروه پیشرو مدیا
قبل از همه دیده شوید ...
0   /   100

چند نکته برای بالابردن اثربخشی تبلیغات پیامکی SMS Marketing

... ﺮﺒﺧ | ﻪﻟﺎﻘﻣ ﻪﻌﻟﺎﻄﻣ

چرا بازاریابی پیامکی را انتخاب کنیم ؟

در زمانیکه مدیران یک کسب و کار در حال تدوین برنامه های بازاریابی کسب و کار خود هستند ، لیستی از استراتژی های بازاریابی را پیش رو دارند که باید انتخاب کنند در چه زمانی و چه موقعیتی و برای چه محصولی و کدام بازار هدف چه استراتژی هایی را به کار بندند .

یکی از استراتژی های اثربخش و مناسب بازاریابی ، پیامک است که علاوه بر ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان قدیمی کسب و کار ها و حفظ بازار قبلی و موجود برای کسب و کار با ویژگی هایی که دارد ، در بسیاری مواقع برای جذب مشتریان جدید هم استفاده می شود . در شرح ذیل برخی ویژگی های بازاریابی پیامکی را ذکر می کنیم:

  1. سادگی اجرایی کردن بازاریابی پیامکی بدلیل سادگی پنل های پیامکی
  2. سرعت اجرا ( زمان کم ارسال و دریافت پیامک )
  3. هزینه بسیار کم در قیاس با برنامه های بازاریابی دیگر
  4. پشتیبانی کننده سایر برنامه های بازاریابی
  5. بدون نیاز به اینترنت و گوش های هوشمند
  6. امکان شخصی سازی پیامک
  7. امکان بازخورد مشتری
  8. امکان نظرسنجی مشتری
  9. امکان جمع آوری دیتا و تحلیل دیتای مشتری
 ما در پیشرو مدیا چه تمایزی برای کسب و کارها ایجاد کرده ایم ؟
  1. مقرون به صرفه ترین پیامک تبلیغاتی و خدماتی
  2. پنل کاربری آسان با کامل ترین امکانات
  3. تضمین تحویل پیامک به مشتری
  4. عودت لحظه ای وجه به پنل کارفرما در صورتیکه مخاطبین پیامک ها را تحویل نگیرند
  5. امکان ارسال بلک لیست
  6. امکان ارسال پیامک BTS
  7. امکان ارسال پیامک به تفکیک استان ، شهر ، جنسیت و شغل
  8. فعالسازی خط خدماتی ظرف یک روز کاری
  9. امکان ارسال پیامک صوتی بصورت قانونی
  10. امکان ارسال پیامک از سرشماره های2000،1000، 3000 ، 5000 ، 9000 ، 9998 ، 9999 و سایر
  11. امکان برقراری تماس ورودی و خروجی روی خط خدماتی پیامکی
ویژگی های یه پیامک خوب چیه؟
  1. پیامک خوب باید دارای اهداف بازاریابی مشخص باشه(با پیامک اطلاع رسانی تفاوت دارد)
  2. مخاطب هدف پیامک مشخص شده باشه
  3. کوتاه و مختصر باشه ( حدود 200 کاراکتر خوبه)
  4. متن پیام باید ساده و روان باشه که در ذهن مخاطب حک بشه
  5. متن پیامک باید شفاف باشه ( طوری که نیاز به توضیحات تکمیلی نداشته باشه)
  6. پیامک خوب باید یه پیشنهاد جذاب به مخاطب بده (اعم از یه آفر ، تخفیف ،ارائه اطلاعات خاص به مشتری و …)
  7. پیامک خوب باید دارای فراخوان مناسب باشه ( با دادن تلفن یا لینک دعوت و …)
  8. پیامک خوب باید قوانین بازاریابی پیامکی از قرار ساعت ارسال(بین 8صبح تا 9شب) ، مقررات مربوط به حریم خصوصی را رعایت و به حق لغو مخاطبین احترام بگذارد .
برای اثربخش کردن کمپین پیامکی چه کارهایی انجام بدیم؟
  1. هدف کمپین پیامکی رو مشخص کنیم
  2. بخش بندی مخاطبین را انجام بدیم و مخاطبین هدف رو تعیین کنیم
  3. برای هر دسته از مخاطبین هدف ، متن مناسب را نگارش کنیم
  4. از ابزارهای مناسب برای تعیین اثربخشی کمپین استفاده می کنیم
  5. A/B تست
  6. جمع آوری و بررسی و تحلیل دیتاها برای بهره برداری در کمپین های آینده
A/B تست چیست و روش اجرای A/B تست چگونه است ؟

این تست برای بالا بردن اثربخشی کمپین های پیامکی است ، چراکه با این تست می توانیم متوجه شویم که مخاطب هدف ما به چه متن هایی واکنش بهتری نشان می دهد . برای این تست موارد زیر را تست می کنیم:

  1. زمان ارسال پیامک
  2. شخصی سازی پیامک
  3. تاثیر استفاده از ایموجی در پیامک
  4. لحن پیامک
  5. تیتر
  6. کوتاه یا بلند بودن متن پیامک
  7. دعوت به اقدام یا همان CTA (Call To Action)
حالا برای اجرای تست چند تا نکته رو هم باید در مدنظر قرار بدیم:
  1. در هر ارسال یک متغیر را تست می کنیم
  2. هدف رو قبل از شروع تست مشخص می کنیم
  3. یک سگمنت ثابت را در هر بار تست ، انتخاب می کنیم
  4. در صورت نیاز، تست را دوباره تکرار می کنیم

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره تخصصی از تیم کارشناسان پیشرو مدیا، روی دکمه زیر کلیک نمایید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *