گروه پیشرو مدیا
قبل از همه دیده شوید ...
0   /   100

برخی مفاهیم پرکاربرد در دنیای بازاریابی و تبلیغات

... ﺮﺒﺧ | ﻪﻟﺎﻘﻣ ﻪﻌﻟﺎﻄﻣ

دنیای بازاریابی و تبلیغات بسیار بزرگ و گسترده است و برای تسهیل تصمیم گیری و برنامه ریزی در این دنیای پهناور نیازه که برخی مفاهیم کلیدی را بشناسیم . یکی از مفاهیم دنیای بازاریابی و تبلیغات دسته بندی تبلیغات بر اساس برد مدیاهای مورد استفاده است که به شرح ذیل تقسیم می شوند :

  • تبلیغات بالاخطی ATL(Above The Line Advertising)
  • تبلیغات پائین خطی BTL(Below The Line Advertising)
  • تبلیغات میان خطی TTL (Through The Line Advertising)

 

الف) تبلیغات بالاخطی TL(Above The Line Advertising)

  1. رسانه مورد استفاده ، رسانه های سراسری و کثیرالانتشار
  2. بازار هدف در این تبلیغات ، عموم جامعه است
  3. استراتژی بازاریابی در این تبلیغات ، بازاریابی انبوه است
  4. برخی از رسانه های مورد استفاده: تلویزیون/رادیو/سالن های تئاتر/بیلبورد/رسانه های مکتوب
مزیت های ATL:
  1. بازدید بیشتر و ایجاد اگاهی از برند برای مشتریان
  2. ماندگاری در ذهن مشتریان بدلیل تاثیر صدا و تصویر در ذهن انسان
  3. جلب توجه بیشتر بدلیل تاثیر صدا و تصویر
  4. آگاهی از برند( Brand Awareness)
معایب ATL :
  1. هزینه ی بسیار زیاد
  2. عدم امکان محاسبه ی نرخ بازگشت سرمایه
  3. تغییر سلیقه مشتری به استفاده از سوشال مدیا بجای رادیو و تلویزیون و روزنامه

ب) تبلیغات پائین خطی BTL(Below The Line Advertising)

  1. رسانه مورد استفاده : همه رسانه ها غیر از ATL
  2. بازار هدف : بر اساس برنامه بازاریابی جامعه ی هدف تعیین می شود
  3. استفاده از استراتژی های بازاریابی
  4. استفاده از کمپین های بازاریابی
  5. تمرکز روی نرخ تبدیل بجای تمرکز روی برند سازی
 نمونه های تبلیغات BTL
  1. ایمیل مارکتینگ
  2. سوشال مارکتینگ
  3. بازاریابی درون فروشگاهی ( همچون سمپلینگ )
  4. کاتالوگ ، بروشور و کیوسک تبلیغاتی
 مزیت های تبلیغات ATL
  1. امکان اجرای کمپین های هدفمندو اثربخش تر بدلیل امکان بخش بندی مشتریان بر اساس سن،جنس،شغل، جغرافیا
  2. کمپین های تبلیغاتی BTL بر اساس نرخ تبدیل برنامه ریزی شده اند ، لذا کسب و کارها قادر خواهند بود که پس از اجرای کمپین های خود ارزیابی کنند چند نفر تبلیغ را دیده اند ، چند نفر کلیک کردند روی لندینگ یا دکمه مورد نظر ، چند نفر فرم ما را تکمیل کردند و اطلاعات داده اند و چند نفر خرید کرده اند
  3. ارتباط قوی تر با مشتریان بدلیل هدفمند بودن کمپین و شخصی سازی کردن کمپین ها
 معایب تبلیغات BTL
  1. نیاز به فروشنده های حرفه ای دارید و هزینه های ارتقاء تیم های فروش بالاست ، از این رو که یا باید فروشنده های حرفه ای استخدام کنید یا فروشنده های معمولی استخدام کنید و آموزش بدهید
  2. نیاز به ظرفیت سنجی دقیق مشتریان خود دارید قبل از برنامه ریزی و اجرای کمپین:
    چراکه کمپین ها های BTL می بایست بصورت هدفمند طراحی می شوند و بازار هدف خاصی را تارگت کنند ، از این روی می بایست روی ظرفیت های بازار هدف و مخاطبین کمپین خود تمرکز کنید و در طراحی کمپین های خود ظرفیت ها و فرهنگ مخاطبین کمپین را به درستی و دقت ارزیابی کرده و در نظر بگیرید .

 تبلیغات میان خطی TTL (Through The Line Advertising)

 تبلیغات میان خطی TTL در واقع حاصل ترکیب دو نوع تبلیغات ATL و BTL است ! حتما این سوال برای شما هم پیش میاد که چرا باید دو نوع تبلیغات با هم ترکیب شود !؟ علتش اینه که در دنیای رقابتی امروز قطعا تعدادی از کسب و کارها همزمان نیاز دارند برند خود را توسعه دهند و از طرفی نرخ تبدیل بالائی از تبلیغات خود ایجاد کنند ، بهمین منظور از تبلیغات TTL یا میان خطی استفاده می کنند 

بازاریابی 360 درجه و دیجیتال مارکتینگ ، سوشال مارکتینگ ، همکاری در فروش ، بازاریابی موتور های جستجو از انواع تبلیغات TTL هستند .

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دریافت مشاوره تخصصی از تیم کارشناسان پیشرو مدیا، روی دکمه زیر کلیک نمایید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *