چرا بازاریابی پیامکی را انتخاب کنیم ؟
در زمانیکه مدیران یک کسب و کار در حال تدوین برنامه های بازاریابی کسب و کار خود هستند ، لیستی از استراتژی های بازاریابی را پیش رو دارند که باید انتخاب کنند در چه زمانی و چه موقعیتی و برای چه محصولی و کدام بازار هدف چه استراتژی هایی را به کار بندند .
یکی از استراتژی های اثربخش و مناسب بازاریابی ، پیامک است که علاوه بر ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان قدیمی کسب و کار ها و حفظ بازار قبلی و موجود برای کسب و کار با ویژگی هایی که دارد ، در بسیاری مواقع برای جذب مشتریان جدید هم استفاده می شود . در شرح ذیل برخی ویژگی های بازاریابی پیامکی را ذکر می کنیم:
- سادگی اجرایی کردن بازاریابی پیامکی بدلیل سادگی پنل های پیامکی
- سرعت اجرا ( زمان کم ارسال و دریافت پیامک )
- هزینه بسیار کم در قیاس با برنامه های بازاریابی دیگر
- پشتیبانی کننده سایر برنامه های بازاریابی
- بدون نیاز به اینترنت و گوش های هوشمند
- امکان شخصی سازی پیامک
- امکان بازخورد مشتری
- امکان نظرسنجی مشتری
- امکان جمع آوری دیتا و تحلیل دیتای مشتری
ما در پیشرو مدیا چه تمایزی برای کسب و کارها ایجاد کرده ایم ؟
- مقرون به صرفه ترین پیامک تبلیغاتی و خدماتی
- پنل کاربری آسان با کامل ترین امکانات
- تضمین تحویل پیامک به مشتری
- عودت لحظه ای وجه به پنل کارفرما در صورتیکه مخاطبین پیامک ها را تحویل نگیرند
- امکان ارسال بلک لیست
- امکان ارسال پیامک BTS
- امکان ارسال پیامک به تفکیک استان ، شهر ، جنسیت و شغل
- فعالسازی خط خدماتی ظرف یک روز کاری
- امکان ارسال پیامک صوتی بصورت قانونی
- امکان ارسال پیامک از سرشماره های2000،1000، 3000 ، 5000 ، 9000 ، 9998 ، 9999 و سایر
- امکان برقراری تماس ورودی و خروجی روی خط خدماتی پیامکی
ویژگی های یه پیامک خوب چیه؟
- پیامک خوب باید دارای اهداف بازاریابی مشخص باشه(با پیامک اطلاع رسانی تفاوت دارد)
- مخاطب هدف پیامک مشخص شده باشه
- کوتاه و مختصر باشه ( حدود 200 کاراکتر خوبه)
- متن پیام باید ساده و روان باشه که در ذهن مخاطب حک بشه
- متن پیامک باید شفاف باشه ( طوری که نیاز به توضیحات تکمیلی نداشته باشه)
- پیامک خوب باید یه پیشنهاد جذاب به مخاطب بده (اعم از یه آفر ، تخفیف ،ارائه اطلاعات خاص به مشتری و …)
- پیامک خوب باید دارای فراخوان مناسب باشه ( با دادن تلفن یا لینک دعوت و …)
- پیامک خوب باید قوانین بازاریابی پیامکی از قرار ساعت ارسال(بین 8صبح تا 9شب) ، مقررات مربوط به حریم خصوصی را رعایت و به حق لغو مخاطبین احترام بگذارد .
برای اثربخش کردن کمپین پیامکی چه کارهایی انجام بدیم؟
- هدف کمپین پیامکی رو مشخص کنیم
- بخش بندی مخاطبین را انجام بدیم و مخاطبین هدف رو تعیین کنیم
- برای هر دسته از مخاطبین هدف ، متن مناسب را نگارش کنیم
- از ابزارهای مناسب برای تعیین اثربخشی کمپین استفاده می کنیم
- A/B تست
- جمع آوری و بررسی و تحلیل دیتاها برای بهره برداری در کمپین های آینده
A/B تست چیست و روش اجرای A/B تست چگونه است ؟
این تست برای بالا بردن اثربخشی کمپین های پیامکی است ، چراکه با این تست می توانیم متوجه شویم که مخاطب هدف ما به چه متن هایی واکنش بهتری نشان می دهد . برای این تست موارد زیر را تست می کنیم:
- زمان ارسال پیامک
- شخصی سازی پیامک
- تاثیر استفاده از ایموجی در پیامک
- لحن پیامک
- تیتر
- کوتاه یا بلند بودن متن پیامک
- دعوت به اقدام یا همان CTA (Call To Action)
حالا برای اجرای تست چند تا نکته رو هم باید در مدنظر قرار بدیم:
- در هر ارسال یک متغیر را تست می کنیم
- هدف رو قبل از شروع تست مشخص می کنیم
- یک سگمنت ثابت را در هر بار تست ، انتخاب می کنیم
- در صورت نیاز، تست را دوباره تکرار می کنیم
نیاز به مشاوره دارید؟
جهت دریافت مشاوره تخصصی از تیم کارشناسان پیشرو مدیا، روی دکمه زیر کلیک نمایید ...